SAJTÓKÖZLEMÉNY

PÁRBESZÉD ALAPÚ EMAIL-ROBOT RENDSZER KIFEJLESZTÉSE FORDÍTÓIRODAI ÉS VÁLLALATI MEGBÍZÁSOK FELDOLGOZÁSÁRA

Az Info-Creatorg Kft. a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal 2020-1.1.1-KKV START pályázatán 18,96 millió forint vissza nem térítendő támogatást nyert a „Párbeszéd alapú email-robot rendszer kifejlesztése fordítóirodai és vállalati megbízások feldolgozására” című, közel 32 millió forint összértékű projektjének megvalósításához. A projekt elsődleges célja mind a vállalati, mind a fordítóirodai fordítási projektmenedzserek munkájának jelentős egyszerűsítése. Az e-mailekből fordítási projekteket létrehozó szolgáltatás kifejlesztése 2022 júniusában lezárult, és jelenleg már a hasznosítása és a továbbfejlesztése folyik.

A projekt az eredeti tervhez képest némi késéssel, 2021 nyarán kezdődött el, és ez az Info-Creatorg Kft. első, gépi tanulással kapcsolatos projektje, amelynek során a cég jelentős szaktudáshoz is hozzájutott. A projektben résztvevő fejlesztők munkáját a székelyudvarhelyi Explorer Consulting S.R.L. támogatta mesterségesintelligencia-specifikus ismeretekkel. „Sokra értékelem, hogy az Info-Creatorg Kft.-nél nem csupán fejlesztenünk kell, hanem mi is fejlődhetünk. Ebben a projektben lehetőségem volt új területekkel megismerkedni, úgy, hogy egy tapasztalt mentor segített végig bennünket.” – mondta a projektben résztvevő egyik fejlesztő.

A projekt technológiai alapgondolata egyszerűnek tűnhet, először is az e-mailekből kell kinyerni bizonyos strukturált információt, amelyből aztán fordítási megbízás keletkezhet, de a munkát nagyon megnehezíti jónéhány tényező. Először is nem minden email tartalmaz megbízást. A megbízást tartalmazó e-maileket el kell tudnunk különíteni a többitől. Másodszor, vannak implicit megállapodások, amelyet a levél írója nem mindig jelez – ilyen lehet például az elfogadható határidő. Ezeket háttéradatbázisokból, konfigurált szabályokból kell kiderítenünk. Harmadszor pedig egész egyszerűen egy emailben nincsen teljesen kifejtve minden információ – például egy tapasztalatlan megrendelő simán elfelejtheti a célnyelvet közölni. Ezekre vissza kell kérdezni, félautomatikusan.

Ehhez hasonló, fordításspecifikus rendszer nem létezik, sőt, a fordítási projektmenedzsment területén eddig még egyetlen rendszer sem használt gépi tanulást. Bár az eredmények még nem tökéletesek, a felhasználók bevonásával a rendszer hatékonysága tanítással gyorsan javítható – a keretek így lettek kialakítva. A projekt hasznosításához a cég külső partnert is bevont, a BeLazy Kft.-t, amelynek alapítója az a Lengyel István, aki a mára a világ egyik legelterjedtebb és legkedveltebb fordítástámogató eszközének számító memoQ társalapítója volt. Az integráció e cég technológiájával biztosítja, hogy a kinyert adatok alapján a létrejött szolgáltatás együttműködhessen négy piaci, és több mint 20 egyéni fejlesztésű fordítási projektmenedzsment-rendszerrel.

A projekt eredményei iránt már most többen érdeklődnek. Scott Bass, a New York-i Locfluent Consulting konzultánsa „killer app”-nek nevezte ezt a szolgáltatást, hiszen sok ügyfelének nagyon hasznos lenne ez a szolgáltatás, amely piaci űrt tölt be.

A piaci hasznosításon felül fontos eredmény az is, hogy a beruházásnak köszönhetően a vállalat három fejlesztői munkahelyet tudott megőrizni egy nehéz időszakban, sőt további egy mérnök alkalmazására is sor kerülhetett.

A projektről és a kivitelezést végző cégről bővebb információt az info-creatorg.hu weblapon olvashatnak.

A projekt megvalósítási időszaka 2021 július 1.-2022 június 30.
Elnyert támogatás 18,96 millió forint
Weblap és további információk https://info-creatorg.hu
EU támogatás